Thursday, March 18, 2010

[4] Childhood Memories~~



Terkenang masa kecil2 dulu
Naek kereta je ayah akan bukak kaset2 nasyid budak2
Bila dah besar skit bukak IKIM pula
Dengar nasyid sahaja

Tapi bila makin besar sy dah pandai bukak radio lain
HITZ, ERA, etc.. sy curi2 ambil radio masuk dalam bilik
Alasan bila mama tanya, nak belajar BI la mama
Itu yg dengar lagu orang putih ni
Bila pikir balik lawaknye alasan
Hmmm..

Bila makin2 besar suka pula dengar lagu korea
Ayah tanya kenapa dengar lagu ni
Saya jawab, ala bukannya paham pun ayah
Bukan saya reti nyanyi pun
Berbagai alasan diberi

Saya tahu ayah dan mama dah makin tua
Mereka sudah tidak larat nak marah
Kalau dulu bersungguh2 mereka marah
Apabila ktrg try2 nyanyi lagu2 kat tv tuh

Kini bila sy tgk kakak adek sy dgr lagu2 melalaikan
Ayah Mama dah tak dapat berkata apa2
Saya tahu mereka sedih
Saya tak mahu mereka sedih

Saya tanya mama kenapa mama tak tegur
Mama kata ayah mama dah tak larat nak marah
Kami dah tua, sudah berbuih berkata2
Kami ajar dari kecil dengar hiburan yg sesuai dgn Islam
Bila besar semua ikut kepala sendiri

Mama senyum memandangku
Saya tahu apa maksud mama
Saya faham sangat
Tapi saya selalu lupa
Mengapa??????

------

Mama pernah berkata
Kamu harapan mama
Belajar rajin2 jadi doktor
Hafal Quran jangan lupa
Mama nak seorang anak hafizah

Tapi saya lupa janji saya dgn mama
Mama, minta maaf
Akan saya kotakan janji itu
EnshAllah

------

Lagu rumahku syurgaku by AURA
Buat saya menangis
Masa kecik2 selalu dengar
Mungkin agak sedikit homesick
Lagipun nak exam kan biasalah =)
Smile and there's nothing u cant overcome (", )

-1155pm, J-Home-

3 comments:

cikucak said...

be strong my dear...may allah ease

kalau x takut homesick jgn dgr lagu2 mcm tu skrg ni...hehe

adik u pakai kain hijau tu jwtn ape??

TriplusColor said...

hehe.. baek2..tp bess la lagu budak2 ni..

adek saya tu jawatan budak bese la cikucak. mama kata die tak leh pegang jawatan senang tensi. balik2 je muka masam tu yg mama suruh turun jawatan

hajar_sabyah said...

CZ!!!be strong!somehow very nice la blog baru awk ni..mkn hati ke hati tulisannye..truskan yeh..

love u,all d best in xm!